Tuesday, September 19, 2017

REVIEW: COSMODERM Halal Skincare Products

Heloooo! Hye harini sis nak review this Malaysia products. Local brand lah kan. COSMODERM. First of all kita cerita dulu pasal skin type akak ye. Aku ni kulit berjerawat, berminyak, kusam, tona tak sekata dan memang jenis kulit yang sedihhh la senang cerita. Haha. Umur 23 kulit macam 35. Tergugat tengok kulit Che Ta, Erra helok dari aku. 😞

So, kulit aku start bermasalah since high school, Form 2 camtu sebab aku ada pakai 1 product ni F***&L*****. Haha. Punca dia sebab terikut sepupu aku. Dia pakai aku pun nak pakai. Aku ni dah la kulit berminyak and the products untuk orang kulit kering. Memang cari pasal la. Then jerawat aku naik2 aku picit2 berlubang and tinggal parut hitam2 dan sekian2 sampai sekarang. Cuma sekarang taklah seteruk dulu.

Kawan perkenalkan





Bermulanya aku tau pasal product ni bila kawan baik aku suggest. Dia pun ada masalah yang sama tapi tak seteruk aku. So kami pun pulun la pi Guardian. Cosmoderm ni awal2 dulu tak silap aku hanya ada kat guardian ja. Kat watsons takdak. 

The first item I bought of course la cleanser dia. 



Yang ni memang sangat sesuai untuk kulit berminyak. First aku pakai memang slurrpp kat muka aku hilang la minyak but it still lembabkan muka hang. Sebab certain product bila dia hilangkan minyak dia keringkan kulit so tak best la kan. Macam certain oily cleanser, after few hours minyak kat muka tu akan kembali but yang ni still muka hang akan berminyak but lambat la. Aku cuci muka aku 3 kali sehari. Pagi tengahari and malam. Fresh nau nau wey. Bebas dari minyak and yang penting jerawat tak naik dah!! Then after aku betul2 selesa, muka aku pun rasa fresh ja aku start beli benda2 lain pulak. 

Aku beli dia punya toner and moisturizer,


After add on 2 benda ni kulit aku makin aku. Jerawat makin kecut. Kulit pun dah tak kusam sangat. And I'm very satisfied with this product plus product2 ni affordable untuk student macam aku. Kat bawah nanti aku tulis harga product yang aku beli ni naa. 

After jerawat aku kecut, aku beli one more product

Yang ni pun memang sangat mau untuk pudarkan parut jerawat hang yang dah kecut tu. Tapi parut2 baru la. Yang lama tu maybe take time sikit. Vitamin E Cream ni quite oily so aku pakai waktu malam ja. But it works. 

Kesimpulannya,

Aku bagi 8/10 untuk Cosmoderm ni sebab bagus, affordable & mudah nak dibeli. Tapi sayangnya, like my last post about my skin type. Kulit aku dia akan react dengan certain benda after a few month. So this Cosmoderm didn't perform anymore to my skin. Mungkin sebab masalah dalaman jugak haha. Sekarang aku dah berpindah kepada COSRX & CETAPHIL. Later I'll write the review of this two pulak. So, I kindly suggest product ni untuk orang yang bermasalah jerawat. You can wear the green one. And untuk dry skin you can try the yellow one. Insyaallah this product won't give you bad impact berbanding local product yang hampa dok pm tepi tu haha. Selamat Mencuba!! 

P/s: 
Vitamin E Cream 1000 I.U. 50ml = RM19.90

Tea Tree Oil Cleanser with Vit.E 125 ml = RM15.90

Tea Tree Oil Clarifying Toning Lotion 100ml = RM19.90

Tea Tree Oil Day Night Moisturiser 50ml = RM15.90


Price ni depends jugak. Kadang2 Guardian buat sales maybe lagi murah. And if you guys nak lagi berkesan better beli 1 set and lebih jimat. Tau! 👄

7 comments:

  1. Pakai toner ni mmg muka mengelupas ke

    ReplyDelete
  2. Toner ni ada alkohol..sebab tu rasa muka pedih je..tak halal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua alkohol untuk diminum, bengap. Kalau memabukkan, ya itu haram. Ko teguk toner tu smpai habis ke? Kalau telan pun tak mabuk, alih-alih ko mati je kak.

      Ni mesti geng kepam ni. Tu la dulu cikgu mengajar dlm kelas ko tido.

      Delete
  3. Jum lah..sape sape nak try product mary kay..murah je tau..produk ikut kesesuaian kulit kita.kalau kering so ikut formula kulit kering

    ❤Free consultation click link 👇
    https://linktr.ee/nuratiqah.mk   https://www.marykay.com.my/kakty
    Follow ig:atiqah.shanty
    Follow FB:atiqah.shanty

    ReplyDelete